reklama

Dostal som výskyt

Aj vám sa zdá ten nadpis nejaký divný? Veru aj mne. Ale v policajnej reči je to asi normálne. Pred časom som sledoval tlačovú konferenciu našich najvyšších policajných hodnostárov.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

A práve na tejto tlačovke ma to zaujalo – nápad trestných činov. Šéf našich pomáhačov a chráničov rozprával o úrovni nápadu trestných činov na Slovensku. Nuž teraz neviem, či trestné činy sa vyskytujú alebo napadajú ako rosa, sneh alebo najnovšie smog. Áno , páchateľ môže dostať nápad ako spáchať trestný čin, alebo dostane výskyt ako napadne trestný čin? Prepáčte, už som z toho akýsi zmätený, ako to povedal generálovi major Terazky v známom filme. Bol by som zvedavý, ktorý byrokrat vymýšľa takéto odborné názvy, ktoré sa mne, osobne, zdajú nezlučiteľné s normálnou slovenčinou. Naschvál som použil to slovo nezlučiteľné, lebo aj to je častý výraz, ktorý počúvame od policajných hovorcov, hlavne pri ťažkých úrazoch na cestách.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nuž, ale načo by sme používali normálne, zmysluplné výrazy, ktoré slovenčina má , keď môžeme použiť perly byrokratického slovníka. Nie je jednoduchšie povedať výskyt trestných činov, alebo počet trestných činov, ako nápad trestných činov?

Peter Herman

Peter Herman

Bloger 
  • Počet článkov:  179
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Prakticky - realista,teoreticky -idealista v skutočnosti celkom obyčajný jedinec. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu