reklama

Pozvanie na ples

Stál som pri prechode cez cestu, na semafore červená. Pomaly sa schádzali ľudia, mladší, starší, niektorí netrpezliví, niektorí odovzdane čakajúci na zelenú. Prišli aj dve staršie panie v družnom rozhovore, postavili sa priamo za mňa.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (12)
Obrázok blogu

- „ ...a na ples si sa už prihlásila?" -pýta sa jedna druhej. 

- „Vieš čo, ešte nie, nemám s kým ísť" odvetí, keby ešte žil ten môj, tak by som neváhala, ale sama?" 

- „No a čo, aj ja som sama , ale partnera už mám, veď vieš ktorého, ten, Jožko z druhého poschodia, má len sedemdesiat, tiež je sám, ten sa mi prisľúbil." 

- „ A šaty ?" - pýta sa prvá. 

- „ Z toho si nerob hlavu, nejdeš na ples do Opery, v penzióne ti úplne postačí ten kostým, čo v ňom chodíš v nedeľu do kostola." 

- „ Dobrý deň dievčence, na prechádzke?," prihovoril sa kamarátkam pán v ich rokoch. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

- „Ahoj Milanko, ideš ako na zavolanie, čo máš na budúci piatok večer na programe? Tuto s Božkou ťa pozývame na ples do penziónu, žmurká na Božku tá prvá, posedíme , pospomíname na staré časy, potancujeme trocha aj vínko a občerstvenie bude, tak čo, prídeš...?" 

 Na semafore naskočila zelená, ľudia sa pustili cez cestu a s nimi aj „moja" trojica. Neviem, ako pozvanie na ples dopadlo, ale z veselých tvárí dôchodcov som usúdil, že dámy nedostali košom, že sa všetci stretnú na plese pre dôchodcov, na plese bez pretvárky, závisti a falše, na plese kde sa síce nebudú prehýbať stoly pod ťarchou všakovakých jedál a nápojov, na plese kde značky šiat , topánok a frizúr sa nebudú skloňovať vo všetkých pádoch, ale na plese, kde určite padne aj nejaká slza za priateľmi čo sa už pominuli, na plese v skromnej a úprimnej radosti zo života, na plese, kde aspoň na chvíľu zabudnú na každodenný neľahký dôchodcovský život .

Peter Herman

Peter Herman

Bloger 
  • Počet článkov:  179
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Prakticky - realista,teoreticky -idealista v skutočnosti celkom obyčajný jedinec. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu