reklama

Zelenina - luxus

Ak chodíte na záhradu len raz za týždeň, stihnete urobiť len to najnutnejšie. Preto som časť dovolenky venoval svojej záhrade, aby som ju zas dal do poriadku, aspoň na 2-3 týždne.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)
Obrázok blogu

 Pripravoval som hriadky na jahody a druhý výsev špenátu, keď tu zrazu hlasné: „ Dobrý deň!" - prišla moja suseda, asi 70 ročná dôchodkyňa.

 „No, to si zas užijem" - pomyslel som si v duchu, lebo jej sa ústa nezastavia, ale to by mi až tak nevadilo , aj tak ju počúvam len jedným uchom a na pol úst pritakávam, ale ona rozpráva tak hlasno, že ju počuje celá záhradkárska osada.

 „ Prišla som pozrieť, či už mám nejakú mrkvičku a petrušku!" kričí, „lebo viete čo, pán sused!, bola som ráno na tržnici, že si kúpim zeleninu do polievky, ale keď som videla tie ceny, oči sa mi stĺpkom otočili" - rozpráva na celé okolie. Ale bol som tam len ja a ona. Prišla bližšie k plotu a pokračuje.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 „ Zväzoček mrkvy jedno euro a hádajte koľko petržlen!" -„ to veru neviem" - odvetím, „ neviete?, ta choďte pozrieť, až dva evri, ta čo sú, blázni? Obyčajná zelenina do polievky za sto korún? Šak banány sú lacnejšie jak obyčajná zelenina", rozčuľuje sa susedka. "Ta, čo sme opice, že budeme len banány? To tí naši páni tam hore o tom vedia jaké sú ceny? To jak sa máme zdravo stravovať z 300 eurového dôchodku, keď si nemôžeme ani obyčajnú zeleninu kúpiť?! Ja si ešte trochu dopestujem, chvalabohu, lebo mi pánbožko zdravie žičí, ale ostatní starí, už im len pomrieť treba, bo ani na obyčajnú zeleninu nemajú. Môžem sa im na to vysrac, že je zeleniny plný trh, keď si ju nemám za čo kúpiť! " a spustila ďalší prúd „chvály" na „šickych tam hore". „ Už len tote polievky zo sáčku budeme variť a v telke pozerať, jak sa politikom pri schôdzach prehýbajú stoly od chlebíčkov a všakovakého ovocia. Oni na to majú, na päť kusov ovocia a zeleniny denne, tak mi dochtorka kázala , že tak treba , každý deň aspoň päť, len tote evri mi už nezrátala."

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 „No, ale už idem, len vás tu zdržiavam od roboty, ale musela som sa dakomu vyrozprávať , bo ja doma nikoho nemám" a pobrala s k hriadkam so zeleninou. Ešte chvíľu dudrala pri hriadke s mrkvou, všimol som si, že vytiahla pár tenučkých mrkvičiek, natrhala petržlenovej a zelerovej vňate, zaštrgotala zámkou na bráničke a pobrala sa domov.

 Z tej zeleninky asi veľa polievky nenavarí, ale aspoň bude domáca a voňavá, a tiež sa potrebovala aj vyrozprávať. To tiež pomáha, hlavne starým a osamelým.

Peter Herman

Peter Herman

Bloger 
  • Počet článkov:  179
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Prakticky - realista,teoreticky -idealista v skutočnosti celkom obyčajný jedinec. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu